VANLIGA FRÅGOR
1. Hur gör jag en beställning i Myntverket Helsingfors webbutik?
Du kan beställa i vår onlinebutik genom att lägga till önskad artikel i din kundvagn genom att trycka på knappen "Beställ nu". Du kan ändra beställningen i din kundvagn genom att justera beloppen med plus- och minussymbolerna eller genom att ta bort produkten. Därefter klickar du på knappen "Bekräfta beställning" eller återvänder till webbutiken för att fortsätta shoppa.
Om du är ny i vår webbshop kommer du att bli ombedd att fylla i ditt namn och din adress och att skapa ett lösenord. Med din e-postadress och ditt lösenord kan du enkelt logga in för framtida beställningar, utan att behöva uppge ditt namn och din adress igen.
Därefter väljer du en betalningsmetod för att slutföra din beställning.
När du har lagt din beställning kommer du omedelbart att få en orderbekräftelse på den angivna e-postadressen. Denna bekräftelse innehåller en genomgång av din beställning.
Om du behöver hjälp kan du kontakta kundtjänst via e-post customerservice@helsinkimint.com eller per telefon på vardagar mellan kl. 9.00 och 17.00 på (fyll i Mixtra-nummer)
2. Vilka betalningsmetoder stöder onlinebutiken för Helsinki Mint?
Internationella beställningar kan betalas med kreditkort och Paypal. I utvalda länder finns lokala betalningsmetoder som iDeal och SofortBanking tillgängliga.
Alla angivna priser är inklusive moms.
Betalningen av din beställning behandlas av Buckaroo. Denna organisation är specialiserad på att hantera onlinebetalningar. Uppgifter såsom kreditkortsnummer överförs via en säker anslutning, osynlig för alla. Vi får endast ett godkännande av betalningen från kreditkortsföretaget eller banken.
3. Kan jag returnera min beställning?
EU:
Vi garanterar kvaliteten på alla produkter som erbjuds i vår onlinebutik. Om du ändå inte är nöjd med din beställning kan du returnera produkten/produkterna inom 14 dagar, i ett skick som är så nära originalskicket som möjligt*:
Helsingfors Myntverk, Teollisuustie 9, 04300 Tusby
Observera att om du vill returnera produkter med ett inköpsvärde på mer än 150 €, måste dessa skickas med rekommenderat brev till:
Helsingfors Myntverk, Teollisuustie 9, 04300 Tusby
Helsingfors Myntverk ersätter kostnaderna för returförsändelsen med rekommenderat brev. Om returförsändelsen beror på en felaktigt beställd produkt, står du själv för kostnaderna.
Du kan åberopa ångerrätten inom 14 dagar från mottagandet av din beställning. Allt du behöver göra är att skicka den ifyllda returblanketten med paketet som ska returneras. Om du vill kan du på baksidan av denna blankett ange skälen till din ångerrätt. Det är också här du kan ange om du vill ha en ersättningsprodukt eller återbetalning av köpeskillingen. I det senare fallet ska du ange ditt bankkontonummer (IBAN). Vi återbetalar din betalning så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att vi mottagit din återkallelse.
Du kan också utöva din ångerrätt genom att fylla i standardformuläret för ångerrätt, som du hittar i bekräftelsemailet för din onlinebeställning. Det är dock inte obligatoriskt att använda detta standardformulär, eftersom du har ångerrätt även utan det.
Efter din anmälan måste du returnera produkterna inom 14 dagar.
Om din återkallelse gäller en hel order återbetalar vi hela köpesumman (inklusive fraktkostnader). De betalda frakt- och hanteringskostnaderna återbetalas tillsammans med inköpspriset. Om du behåller en del av beställningen har du inte rätt till någon återbetalning av fraktkostnaderna.
*Om du gör mer med de mottagna produkterna än att utvärdera om du vill behålla dem eller inte och orsakar skada på produkterna är du ansvarig för värdeminskningen.
USA:
Vi garanterar kvaliteten på alla produkter som erbjuds i vår webbutik. Om du emellertid inte är nöjd med din beställning kan du returnera produkten/produkterna inom 14 dagar, i ett skick som är så nära originalskicket som möjligt*, till
Helsingfors Myntverk, Teollisuustie 9, 04300 Tusby
Observera att om du vill returnera produkter med ett inköpsvärde på mer än 150 euro måste dessa skickas med rekommenderat brev.Alla kostnader för returfrakt är för kunden, inte för Helsinki Mint.
Du kan åberopa ångerrätten inom 14 dagar från mottagandet av din beställning. Allt du behöver göra är att skicka den ifyllda returblanketten med paketet som ska returneras. Om du vill kan du på baksidan av denna blankett ange skälen till din ångerrätt. Det är också här du kan ange om du vill ha en ersättningsprodukt eller återbetalning av köpeskillingen. I det senare fallet ska du ange ditt bankkontonummer (IBAN). Vi återbetalar din betalning så snart som möjligt, dock senast inom 14 dagar från det att vi mottagit din återkallelse.
Du kan också utöva din ångerrätt genom att fylla i standardformuläret för ångerrätt, som du hittar i bekräftelsemailet för din onlinebeställning. Det är dock inte obligatoriskt att använda detta standardformulär, eftersom du har ångerrätt även utan det.
Efter din anmälan måste du returnera produkterna inom 14 dagar.
Om din återkallelse gäller en hel order återbetalar vi hela köpesumman (inklusive ursprungliga fraktkostnader). De betalda frakt- och hanteringskostnaderna återbetalas tillsammans med inköpspriset. Om du behåller en del av beställningen har du inte rätt till någon återbetalning av fraktkostnaderna.
*Om du gör mer med de mottagna produkterna än att utvärdera om du vill behålla dem eller inte, och orsakar skada på produkterna, är du ansvarig för värdeminskningen.
4. Hur kommer min beställning att skickas och hur mycket kostar det?
FIN/SWE:
Efter mottagandet av din betalning kommer din beställning - om den är tillgänglig - att skickas så snart som möjligt, men under alla omständigheter inom sju dagar. Den kommer att levereras till dig inom.
Blev din beställning inte levererad? Vänligen kontakta vår kundtjänst, ring +358102017866 eller maila customerservice@helsinkimint.com
ALLA:
Observera att om du beställer flera artiklar som blir tillgängliga vid olika tidpunkter, kommer artiklarna att skickas så snart alla är tillgängliga.
Frakt- och hanteringskostnader för onlinebeställningar är:
EU-länder
9,00 €
Länder utanför EU
17,50 €
5. När kommer min beställning att levereras?
När du har loggat in på ditt konto kan du kontrollera statusen för din beställning.
Helsinki Mint åtgärdar de flesta av de problem som finns på själva webbplatsen. Vi använder oss av höga kvalitetskrav, så att vi kan försäkra dig om en högkvalitativ produkt. På grund av våra höga kvalitetskrav är det tyvärr möjligt att produktionen blir försenad jämfört med den ursprungliga planeringen. Vill du veta när din produkt kommer att levereras? Se detta på produktsidan för denna specifika produkt på webbplatsen.
Minnesmynt levereras alltid efter det ceremoniella första slaget. Det kan därför hända att det tar några veckor innan du får ditt minnesmynt hemskickat.
Det förväntade leveransdatumet finns på produktsidan på webbplatsen.
Observera att en beställning av flera produkter kommer att levereras i en försändelse. Om du har beställt flera produkter samtidigt kommer de att skickas när den sista av dem blir tillgänglig.
För frågor om aktuella kollektioner eller prenumerationer, vänligen kontakta vår kundtjänst; ring (Mixtra-nummer) eller mejla customerservice@helsinkimint.com.
6. Vem ska jag vända mig till med ett klagomål?
Ring: +358102017866 från måndag till fredag från 9:00 till 16.00.
E-post: customerservice@helsinkimint.com
Post: Helsingfors Myntverk, Teollisuustie 9, 04300 Tusby
Vi kommer att besvara ditt klagomål så snart som möjligt, men under alla omständigheter inom 14 dagar.